Zadzwoń do nas87 565 00 77

E-mailsekretariat@bssuwalki.pl

Ostrzeżenie – próby wyłudzenia danych

Szanowni Klienci zanotowano próby wyłudzenia danych poprzez oszustów podszywających się pod numer Infolinii Banku BPS.

Oszuści wykorzystują słabe strony sieci GSM, które pozwalają im podszywać się pod dowolny numer telefonu – w tym Infolinię Banku.

Nie jest to związane z jakimkolwiek przełamaniem systemów bezpieczeństwa po stronie Banku.

W trosce o Państwa bezpieczeństwo przypominamy:

Zasady bezpieczeństwa dla klienta:

  • Infolinia Banku nie wykonuje połączeń wychodzących z numeru 801 321 456;
  • Infolinia Banku BPS obsługuje klientów banków spółdzielczych tylko w zakresie kart płatniczych.
  • Pracownicy odpowiedzialni za bezpieczeństwo w Banku nigdy nie kontaktują się bezpośrednio z klientami.
  • Nigdy nie podawaj przez telefon pełnego loginu do bankowości internetowej lub pełnego numeru karty.
  • Nigdy nie podawaj przez telefon hasła do bankowości internetowe lub trzy cyfrowego kodu  z karty CVV;
  • Nigdy nie instaluj dodatkowego oprogramowania by poprawić dostępność usług bankowych.
  • Poproś rozmówcę o podanie imienia i nazwiska, jeżeli ich sam nie podał. Pracownicy Infolinii Banku przedstawiają się już na początku rozmowy.
  • Pod żadnym pozorem nie przekazuj telefonicznie kodów z SMS-ów autoryzacyjnych.
  • Zachowaj ostrożność, jeżeli rozmówca wywiera na Tobie presję czasu. W pośpiechu dużo łatwiej podjąć nieprzemyślane decyzje.

Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości podczas rozmowy z osobą podającą się za konsultanta, rozłącz się i skontaktuj się bezpośrednio z bankiem lub zadzwonić na Infolinię Banku pod numer wskazany na karcie.

© 2019 Bank Spółdzielczy w Suwałkach
Projekt i realizacja: CodeDev