Nowa aplikacja Planet Mobile
Szanowni Klienci,
uprzejmie informujemy o uruchomieniu nowej aplikacji Planet Mobile dla Klientów indywidualnych i instytucjonalnych naszego Banku.
Płatności zbliżeniowe telefonem z aplikacją Planet Mobile
Płatności mobilne umożliwiają Klientom szybkie i wygodne płacenie smartfonem z aplikacją Planet Mobile w sposób analogiczny do płatności kartą zbliżeniową.
Jak dokonać płatności telefonem ?
- odblokuj telefon i/lub zaloguj się do aplikacji;
- zbliż telefon do terminala;
- na ekranie telefonu zostanie wyświetlona kwota transakcji;
- dla kwot powyżej 50 zł wprowadź na terminalu płatniczym kod PIN dla karty;
Płatność nie wymaga logowania się do aplikacji, a wyłącznie odblokowania ekranu smartfona. Konieczność logowania się do aplikacji zależy od Klienta i od wcześniejszych ustawień aplikacji.
Aby korzystać z płatności mobilnych należy:
- posiadać konto Gmail (google) i zaakceptować warunki korzystania z niego – Klient wykonuje tę czynność na etapie uruchomienia samego telefonu z systemem Android;
- posiadać urządzenie mobilne z technologią NFC (bezprzewodowa technologia umożliwiająca bezstykową transmisję danych na bliską odległość);
- posiadać system Android w wersji 4.4 lub nowszej (planowane podwyższenie wymaga Google w 2019 roku do wersji 5.0);
- posiadać aktywną kartę VISA wydaną przez Bank;
- zainstalować aplikacje Planet Mobile wyszukując ją w sklepie Google Play;
- na urządzeniu mobilnym posiadać zainstalowaną aplikację mobilną Planet Mobile – rejestracja do Planet Mobile odbywa się z wykorzystaniem portalu www.kartosfera.pl zgodnie z krokami podawanymi w aplikacji;
- zalogować się do Planet Mobile. Po potwierdzeniu kodu aktywacyjnego z kartosfery aplikacja powinna zaczytać wszystkie dotychczasowo wydane produkty kartowe Klienta;
- wybrać kartę, którą chce dodać do płatności mobilnych;
- wybrać przycisk Dodaj do GPay (znajduje się pod wizerunkiem karty dla której płatności Google Pay są udostępnione);
- na etapie dodawania karty zaakceptować Regulamin korzystania z kart płatniczych BPS w ramach Google Pay, jak również zgody formalne oraz warunki korzystania z usługi przedstawione podczas dodawania karty do Google Pay;
- w trakcie dodawania karty poprzez Planet Mobile aplikacja może poprosić o zmianę ustawień płatności NFC, w menu „Dotknij i zapłać”, na Google Pay;
- po zakończeniu procesu dodawania karty telefon jest gotowy do płatności. Należy pamiętać aby w sekcji „Dotknij i zapłać” w ustawieniach Android mieć ustawioną aplikację Google Pay jako domyślną jeśli w przyszłości pojawił się inny dostawca portfela na telefonie użytkownika.