Szanowni Państwo,
Mając na względzie konieczność prowadzenia cyklicznej edukacji klientów pod kątem ochrony przed cyberatakami, w załączeniu przekazujemy informację odnoszącą się do prób wyłudzenia danych od użytkowników kart za pośrednictwem fałszywych SMS. Jest to jedna z najczęściej występujących aktualnie metod ataków, które nasiliły się w okresie przedświątecznym.
Opis działania cyberprzestępców
Schemat działania cyberoszustów opiera się na masowej wysyłce wiadomości SMS z informacją o rzekomych problemach z dostarczeniem przesyłki.
Najczęściej przestępcy podszywają się pod wizerunki najbardziej rozpoznawalnych dostawców usług, np.: Poczty Polskiej, InPost, UPS, itp.,
aby wzbudzić w swoich potencjalnych ofiarach możliwie jak największe zaufanie.
Starają się nakłonić odbiorców wiadomości do uzupełnienia danych na fałszywej stronie internetowej, do której prowadzi link zawarty w SMS-ie.
Poniżej zaprezentowano przykładowe, fałszywe wiadomości SMS:
W jaki sposób chronić się przed tego typu cyberatakami?
W przypadku jakichkolwiek wątpliwości co do autentyczności otrzymanego SMS-a, należy skontaktować się bezpośrednio z firmą lub instytucją,
którą ma reprezentować nadawca. Należy użyć oficjalnego numeru telefonu lub adresu e-mail z oryginalnej strony internetowej,
nie należy korzystać z danych podanych w SMS-ie.
Uwaga!
Jeśli Klient podał dane kart płatniczych lub bankowości internetowej na fałszywej stronie,
powinien skontaktować się ze swoim Bankiem.
Dodatkowe informacje znajdziecie Państwo na poniższych stronach: