Zgłaszanie naruszeń
Bank Spółdzielczy w Suwałkach przykłada szczególną wagę do prowadzenia działalności transparentnie i zgodnie z przepisami obowiązującego prawa, dlatego umożliwia zgłaszanie sytuacji mogących stanowić naruszenie lub potencjalne naruszenie prawa, obowiązujących procedur oraz standardów etycznych.
W Banku Spółdzielczym w Suwałkach obowiązuje Procedura zgłaszania naruszeń oraz obowiązujących procedur i standardów etycznych w Banku Spółdzielczym w Suwałkach.
Kto może zgłosić naruszenie
Sygnalistą może być osoba fizyczna, która w kontekście związanym z pracą uzyskała wiedzę o naruszeniu.
Kontekst związany z pracą należy rozumieć jako: przeszłe, obecne lub przyszłe działania związane z wykonywaniem pracy na podstawie stosunku pracy lub innego stosunku prawnego stanowiącego podstawę świadczenia pracy lub usług lub pełnienia funkcji w Banku lub na rzecz Banku, w ramach których uzyskano informację o naruszeniu oraz istnieje możliwość doświadczenia działań odwetowych.
Jak można zgłosić naruszenia
- elektronicznie, kierowanych z prywatnego, dedykowanego adresu e-mail na adres naruszenia@bssuwalki.pl, a w przypadku zgłoszenia dotyczącego członka Zarządu na adres e-mail naruszeniazarzad@bssuwalki.pl,
- pisemnie na adres siedziby Banku w zamkniętej kopercie opatrzonej klauzulą „Poufne banku” adresowanej do Prezesa Zarządu Banku, z dodaniem dopisku „do rąk
własnych”, a w przypadku zgłoszenia dotyczącego członka Zarządu, adresowanej do Rady Nadzorczej Banku Spółdzielczego w Suwałkach, z dopiskiem „do rąk
własnych”,
- osobiście, poprzez zgłoszenie chęci bezpośredniego spotkania jedną z dróg
wskazanych powyżej.
Zgłoszenie powinno zawierać istotne informacje na temat danego naruszenia:
- informacje na temat osoby, której dotyczy zgłoszenie (tzn. osoby naruszającej lub
podejrzewanej o dokonanie naruszenia),
- informacje o miejscu (np. placówka Banku) oraz czasie w jakim występowało
naruszenie,
- dane innych osób które mają lub mogą mieć związek ze zgłoszeniem, np. mogących udzielić wyjaśnień,
- wszelkie inne informacje mające związek ze zgłoszeniem, umożliwiające wyjaśnienie zgłoszenia,
- dane sygnalisty, o ile nie jest to zgłoszenie anonimowe,
- na życzenie sygnalisty – adres do kontaktu, np. prywatny, anonimowy adres e-mail lub adres pocztowy do sygnalisty, na jaki będzie kierowana informacja zwrotna.
W celu dokonania zgłoszenia można wykorzystać formularz Zgłoszenie naruszenia
Co Bank zapewnia sygnaliście
- możliwość anonimowego dokonania zgłoszenia,
- zachowanie w poufności jego danych osobowych czyli informacji, na podstawie których można bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować jego tożsamość,
- ochronę przed działaniami odwetowymi; w przypadku obawy o zastosowanie działań odwetowych sygnalista powiadamia Prezesa Zarządu/odpowiednio Radę Nadzorczą,
- przeprowadzenie postępowania weryfikującego w sposób terminowy, rzetelny, kompleksowy, z zachowaniem zasad bezstronności i obiektywizmu,
- informację o przyjęciu zgłoszenia oraz informację zwrotną o wyniku postępowania weryfikującego.
Przed zgłoszeniem naruszenia zapoznaj się z treścią klauzuli informacyjnej dotyczącej przetwarzania danych osobowych w Banku Spółdzielczym w Suwałkach