Zadzwoń do nas87 565 00 77

E-mailsekretariat@bssuwalki.pl

Zgłaszanie naruszeń

Bank Spółdzielczy w Suwałkach przykłada szczególną wagę do prowadzenia działalności transparentnie i zgodnie z przepisami obowiązującego prawa, dlatego umożliwia zgłaszanie sytuacji mogących stanowić naruszenie lub potencjalne naruszenie prawa, obowiązujących procedur oraz standardów etycznych.

W Banku Spółdzielczym w Suwałkach obowiązuje Procedura zgłaszania naruszeń oraz obowiązujących procedur i standardów etycznych w Banku Spółdzielczym w Suwałkach.

Kto może zgłosić naruszenie

 Sygnalistą może być osoba fizyczna, która w kontekście związanym z pracą uzyskała wiedzę o naruszeniu.

Kontekst związany z pracą należy rozumieć jako: przeszłe, obecne lub przyszłe działania związane z wykonywaniem pracy na podstawie stosunku pracy lub innego stosunku prawnego stanowiącego podstawę świadczenia pracy lub usług lub pełnienia funkcji w Banku lub na rzecz Banku, w ramach których uzyskano informację o naruszeniu oraz istnieje możliwość doświadczenia działań odwetowych.

Jak można zgłosić naruszenia

  • elektronicznie, kierowanych z prywatnego, dedykowanego adresu e-mail na adres naruszenia@bssuwalki.pl, a w przypadku zgłoszenia dotyczącego członka Zarządu na  adres e-mail naruszeniazarzad@bssuwalki.pl,
  • pisemnie na adres siedziby Banku w zamkniętej kopercie opatrzonej klauzulą „Poufne banku” adresowanej do Prezesa Zarządu Banku, z dodaniem dopisku „do rąk
    własnych”, a w przypadku zgłoszenia dotyczącego członka Zarządu, adresowanej do Rady Nadzorczej Banku Spółdzielczego w Suwałkach, z dopiskiem „do rąk
    własnych”,
  • osobiście, poprzez zgłoszenie chęci bezpośredniego spotkania jedną z dróg
    wskazanych powyżej.

Zgłoszenie powinno zawierać istotne informacje na temat danego naruszenia:

  • informacje na temat osoby, której dotyczy zgłoszenie (tzn. osoby naruszającej lub
    podejrzewanej o dokonanie naruszenia),
  • informacje o miejscu (np. placówka Banku) oraz czasie w jakim występowało
    naruszenie,
  • dane innych osób które mają lub mogą mieć związek ze zgłoszeniem, np. mogących udzielić wyjaśnień,
  • wszelkie inne informacje mające związek ze zgłoszeniem, umożliwiające wyjaśnienie zgłoszenia,
  • dane sygnalisty, o ile nie jest to zgłoszenie anonimowe,
  • na życzenie sygnalisty – adres do kontaktu, np. prywatny, anonimowy adres e-mail lub adres pocztowy do sygnalisty, na jaki będzie kierowana informacja zwrotna.

W celu dokonania zgłoszenia można wykorzystać formularz Zgłoszenie naruszenia

Co Bank zapewnia sygnaliście

  • możliwość anonimowego dokonania zgłoszenia,
  • zachowanie w poufności jego danych osobowych czyli informacji, na podstawie których można bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować jego tożsamość,
  • ochronę przed działaniami odwetowymi; w przypadku obawy o zastosowanie działań odwetowych sygnalista powiadamia Prezesa Zarządu/odpowiednio Radę Nadzorczą,
  • przeprowadzenie postępowania weryfikującego w sposób terminowy, rzetelny, kompleksowy, z zachowaniem zasad bezstronności i obiektywizmu,
  • informację o przyjęciu zgłoszenia oraz informację zwrotną o wyniku postępowania weryfikującego.

Przed zgłoszeniem naruszenia zapoznaj się z treścią klauzuli informacyjnej dotyczącej przetwarzania danych osobowych w Banku Spółdzielczym w Suwałkach

 

 

© 2019 Bank Spółdzielczy w Suwałkach
Projekt i realizacja: CodeDev